14/1/08

Sony VS Microsoft (η μάχη για την αρχηγεία που τελικά την κέρδισε η Nintendo)


Πάντα θεωρούσα πως η Sony έκανε τον καλύτερο σχεδιασμό και υλοποίηση στα παιχνίδια κονσόλας. To Spyro the Dragon ήταν ένα από τα πρώτα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν για την πρώτη κονσόλα της Sony, το PlayStation, το οποίο (τότε) σημείωσε τρελή επιτυχία. Έπειτα το Medievil έδωσε στους φίλους του PS One νέες προοπτικές για το μέλλον της Sony στον σχεδιασμό των παιχνιδιών της.
Μετά, αν θυμάστε, όταν κυκλοφόρησε το PS2 τα παιχνίδια που ήταν λόγος αγοράς της κονσόλας δεν ήταν άλλα από το Grand Turismo και τέλος το εκπληκτικό God of War (καθώς και το Tekken που είχε πάρει εργολαβία η Sony μαζί με την Namco). Με το PSP η Sony κυκλοφόρησε το πρωτότυπο Loco Roco το οποίο είναι κομμένο και ραμμένο για τα μέτρα αυτής την υπέροχης μικρής κονσόλας.
Τώρα αναμένουμε για την κυκλοφορία του Little Big Word για το και-καλά ισχυρό PlayStation 3 (άλλος ένας λόγος αγοράς της κονσόλας).
Μπορεί η Sony να μην κυκλοφόρησε πληθώρα τίτλων αλλά δεν υπήρξε ποτέ κανένα παιχνίδι της εταιρίας αυτής που να μην ήταν μεγάλη επιτυχία. Εδώ κολλάει άνετα το γνωμικό «λίγα και καλά».
Η Microsoft από την άλλη πλευρά, όντας νεότερος αντίπαλος στην μάχη των κονσολών, με την κυκλοφορία του XBOX έβγαλε ένα σωρό παιχνίδια που αγγίζανε ίσα – ίσα την μετριότητα. Κυκλοφορώντας το Halo, (ο αντίστοιχος λόγος αγοράς της κονσόλας) έκανε πάταγο αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις για τις δυνατότητες του XBOX. Όμως η πρώτη κονσόλα της Microsoft δεν παρείχε πολλά παιχνίδια της MS Studios παρόλα αυτά επέζησε και θριάμβεψε έναντι του PS2 με παιχνίδια εταιριών όπως η Eidos, η E.A., η Activision και τέλος λίγο πριν τον «θάνατό» της, κυκλοφόρησε το πρώτο σοβαρό παιχνίδι. Το Fable.
Με την κυκλοφορία του XBOX 360 η MS Studios κυκλοφόρησε ένα σωρό παιχνίδια τα οποία όχι μόνο συλλεκτικά δεν ήταν αλλά είχαν σκοπό να προσγειωθούν στον κάδο ανακύκλωσης (να μην ρυπαίνουμε εδά το περιβάλλον). Κάτι Project Dark Zero, κάτι Kameo και διάφορες άλλες σαχλαμάρες κυκλοφορούσαν μόνο και μόνο για να μην γράψουν οι κριτικοί πως η Microsoft κυκλοφόρησε την νέα την κονσόλα υπερπαραγωγή χωρίς παιχνίδια.
Το πως αντιμετωπίστηκε ήταν ένα άλλο θέμα. Οι μισοί δημοσιογράφοι βρίζανε την κονσόλα διότι από τα 10 παιχνίδια μόνο το ένα έλεγε (PGR) και οι άλλοι μισοί εκθειάζανε την MS διότι κυκλοφόρησε αριστουργήματα (βασικά αυτοί οι μισοί τα είχαν καλά με την MS και δεν θέλανε να χαλάσουν τους «καλοπληρωμένους» δεσμούς τους).
Με την είδηση πως η Sony θα κυκλοφορήσει την πρώτη κονσόλα Core Duo με BlueRay DVD player και της Παναγιάς τα μάτια η MS πανικοβλήθηκε. Είπε το εξής θεϊκό: «Καλά, βγάλτε εσείς Ιάπωνες το καρβουδιστήρι σας κι εμείς θα σας σκίσουμε με το Halo 3». Στην συνέχεια η MS, μέσα στον πανικό της, βγάζει στην αγορά την κονσόλα 360 Elite με HD DVD player. Μεγάλο λάθος, εφόσον δεν υπάρχουν μέχρι και τώρα HD ταινίες.
Η MS, μετά από έναν χρόνο από τότε που έκατσε στα ράφια το PS3 και μετά από 3 χρόνια από τότε που «κουνήθηκε» στην Sony, κυκλοφόρησε το Halo 3. Δεν έκοψε ο κόσμος και καμιά φλέβα, ούτε αυξήθηκαν οι πωλήσεις του 360 για το Halo 3 διότι φίλε μου, όταν έχεις παίξει ήδη Gears of War, τί να σου κάνει πάλι η MS;
Η Sony, ατάραχη (όμως απολύθηκε ο γενικός διευθυντής και πατέρας του PlayStation, τον στείλανε στο R.D.) παρότι η κονσόλα της έπαιρνε (και ακόμα παίρνει) τις χειρότερες κριτικές εφόσον είχε απαντήσει στην MS καιρό πριν με ένα preview βίντεο για το νέο παιχνίδι που ακούει στο όνομα Little Big Word και που είναι πράγματι λόγος αγοράς PS3.
Ο αγώνας συνεχίζεται όμως μέσα στην μανία των δύο αρχηγών δεν είχαν πάρει πρέφα πως μία άλλη παλιότερη εταιρία που έχει τρομαχτική εμπειρία στα παιχνίδια κονσόλας (και μόνο) θα τους έπαιρνε τα σώβρακα (εχμ συγνώμη, τα εσώρουχα).
Η Nintendo κράτησε το Ιαπωνικό της κεφάλι ψηλά και με χαρακτήρα, απέκτησε τον τίτλο του νικητή ξεπερνώντας όλα τα ρεκόρ με την κονσόλα Wii.
Κάνοντας μία ανακεφαλαίωση διαπιστώνουμε το εξής:
Η Microsoft κατασκεύασε μία εκπληκτικής δυναμικής κονσόλα 5ης γενιάς αλλά τα παιχνίδια της είναι μέτρια.
Η Sony, απέτυχε παταγωδώς με το PS3 λόγω κακής κατασκευής και τρομερού κόστους στον καταναλωτή. Όμως πάντα θα παράγει λίγα αλλά φοβερά παιχνίδια.
Η Nintendo, κατασκεύασε μία καινοτομία που κανείς άλλος δεν είχε φανταστεί (μόνο στο μακρινό μέλλον). Το Wii πλέον είναι δυσεύρετο ακόμα και στην Ευρώπη λόγω της προσιτής τιμής του και 3D χειρισμού. Τα παιχνίδια του, δεν υπάρχουν στα ράφια διότι παρότι ο πληθυσμός των Ιαπώνων είναι μεγάλος, οι άνθρωποι δεν προλαβαίνουν να κατασκευάσουν καινούρια παιχνίδια.
Sony VS Microsoft, 0-0
Winner Nintendo

2 σχόλια:

  1. Η Nintendo για όλες τις "πατάτες" που έχει κάνει στο παρελθόν έχει πιάσει καλύτερα το νόημα του όρου "παιχνίδι" που συνοψίζεται στην έννοια "διασκέδαση". Για όσα super γραφικά μπορούν να δώσουν οι άλλες δύο κονσόλες, η έννοια του gameplay θα είναι πάντα αυτή που καθορίζει πόσο διασκεδαστικό είναι ένα παιχνίδι.Και καμία εταιρεία δεν πειραματίζεται για να προσφέρει καινούριες gameplay εμπειρίες όσο η Nintendo.Αυτό μας έφερε την επιτυχία του Wii.

    Προσωπικά είχα συνειδητά αποφασίσει να πάρω Wii αλλά κάτι που δεν το βρήκα διαθέσιμο τη μέρα που πήγα να ψωνίσω, κάτι που βρήκα ένα Xbox360 σε πραγματικά αχτύπητη τιμή (293 ευρώ, πακέτο με το Gears of War!) πήρα την κονσόλα της Microsoft. Είμαι πολύ ευχαριστημένος προς το παρών, αλλά θα πάρω οπωσδήποτα Wii κάποια στιγμή γιατί απλά έχει κάποια games που πρέπει να παίξω...

    Πιστεύω ότι για το Xbox360 υπάρχουν αρκετά καλά -μιλάω για τα αποκλειστικά και όχι τα multiformat- games, όπως Bioshock(ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά παιχνίδια ever), Halo 3, Mass Effect, Gears of War...Εκεί που υστερεί είναι η ποικιλία ως προς τα genres, ας πούμε το Kameo ήταν χαριτωμένο αλλά τι να σου κάνει όταν έχεις παίξει Zelda...

    Το 2008 φέρνει πολλά παιχνίδια στην κατηγορία survival horror που λατρεύω: Silent Hill 5, Alone in the Dark 5, Alan Wake (αυτό κι αν το περιμένω πως και πως). Για μένα πάντως το παιχνίδι που περιμένω περισσότερο από όλα είναι το Resident Evil 5 που θα βγει το 2009, είμαι μεγάλος φαν λέμε:)

    Όσο για το PS3 δεν το αναφέρω καν όχι γιατί στην πορεία δεν θα βγουν παιχνιδάρες για αυτό αλλά γιατί με έχει εκνευρίσει η Sony με τη συμπεριφορά της απέναντι σε κόσμο που την στήριξε, από το PS1 και μετά. Επειδή είναι μεγάλη εταιρεία δεν πρέπει να τα έχει όλα δεδομένα... Αυτή τη στιγμή η κονσόλα της δεν έχει ούτε ένα παιχνίδι που να δικαιολογεί την αγορά της (το Heavenly Sword είναι πολύ μικρό σε διάρκεια και δεν έχει βάθος παρά την αρτιότητα στα γραφικά).

    Αυτά και ελπίζω να μην κούρασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Πίκο, πρώτα - πρώτα, το Gears of War δεν είναι κατασκευής και σχεδιασμού MS Studios (μικρή διόρθωση) είναι κατασκευής Epic Games (τα άρρωστα τυπάκια που σχεδιάζουν τα Unreal Tournaments) αλλιώς θα προσκυνούσα την Microsoft γι αυτό το αριστούργημα.
    Η Sony ποντάρει μόνο στα παιχνίδια που σχεδιάζει για να μπορέσει το PlayStation 3 να επιζήσει. Μαλακία; Ίσως ναι και ίσως όχι, αυτό θα το δούμε στην πορεία και ειδικότερα στα μέσα του 2008. Η Sony έκανε τρομερά τεχνολογικά ανοίγματα και αυτά ανά καιρούς της έχει κοστίσει μιας και μέχρι πρόσφατα έχει κόψει τις «καινοτόμες» ιδέες της μετά από την σφαλιάρα που έφαγε από την Commission για τα κλειδώματα στα CD της.
    H Nintendo από την άλλη, από εκεί που κατασκεύαζε φθηνιάρικες (αλλά για τους Ιάπωνες και Αμερικάνους καταναλωτές πολύ προσιτές) κονσόλες και παιχνίδια για τους τρελαμένους των Super Mario, της Zelda και των Arcade παιχνιδιών και που ήταν εκτός τεχνολογικού συναγωνισμού, είναι ο μόνος νικητής πιάνοντας τον παλμό της εποχής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή